Poradnik Facebook Ads
Dowiedz się, jak Twoja firma może zdobyć klientów dzięki reklamom na Facebooku, Instagramie czy Messengerze!
Fachowa wiedza i wskazówki w tym poradniku pomogą Ci opanować ten temat. Za darmo!
Co znajdziesz w środku?
- Jak stworzyć konto reklamowe na Facebooku?
- Jak usystematyzować kampanię i wprowadzić strukturę konta przyjazną późniejszej optymalizacji?
- Formaty reklam na Facebooku, Instagramie i Messengerze
- Zakładka Audience Insights - czyli jak stworzyć odpowiednią grupę docelową dla Twojej reklamy?
- Jak zainstalować piksela Facebooka i dzięki niemu mierzyć konwersję?
- Co to są reklamy dynamiczne i w jaki sposób je tworzyć
Co to jest Facebook Ads?
Reklama na Facebooku to nie tylko generowanie lajków na fanpage czy komentarzy pod postami. Jeśli odpowiednio dopracujesz swoje umiejętności, dzięki Facebook Ads możesz zacząć sprzedawać produkty, pozyskiwać leady, zapełniać koszyki, pozyskiwać rejestracje i tym podobne.
Reklamy Facebook Ads to również świetny element cross channel marketingu, który charakteryzuje się docieraniem do pojedynczego użytkownika z wielu kanałów reklamowych jednocześnie. Facebook Ads są doskonałym narzędziem wspierającym, jak również koniem pociągowym dla wielu branż.
Czego dowiesz się z poradnika?
Tworzenie i konfiguracja konta reklamowego
Dzięki poradnikowi bezproblemowo utworzysz konto reklamowe, by z powodzeniem wykorzystać wszystkie oferowane przez niego ustawienia reklam.
Kampania, zestaw reklam, reklama
Kampania determinuje cele i strategię. Zestaw reklam to centrum dowodzenia i najbardziej techniczna część operacji. Reklama natomiast, to wszystko to co zobaczy odbiorca. Poznaj różnice między poziomami kampanii reklamowej i dowiedz się dlaczego jedno bez drugiego nie istnieje.
Grupy odbiorców - rodzaje i tworzenie
Im lepiej sprecyzujesz odbiorców swoich reklam, tym sensowniej zainwestujesz budżet reklamowy. Pomoże Ci to zrobić!
Czym jest Piksel Facebooka?
Piksel to drobny skrypt, kilka linijek kodu, które umieszcza się w kodzie strony www, w końcu jej sekcji “head”. Jego implementacja jest szczególnie ważna kiedy chce się tworzyć zaawansowane reklamy, jak również lepiej analizować swoje kampanie reklamowe.
Autor poradnika
Jakub Michalak
Social Media Ads Manager
Jakub przygodę z Facebook Ads rozpoczął od promocji lokalnej pizzerii, w Verseo rozwinął skrzydła i dziś zarządza budżetem przekraczającym 5 000 000 zł rocznie, współpracując z mniejszymi, jak i większymi graczami na międzynarodowym rynku.